studiowanie medycyny

Wywiad z prof. Marianem Simką: Egzamin powinien być sprawdzianem wiedzy, a nie odporności psychicznej

0 komentarzy

Na studiach lekarskich spotykamy się ze skrajnie różnymi postawami wykładowców dotyczącymi kształcenia i egzaminowania studentów. Jedni wkładają w przekazywanie wiedzy dużo wysiłku i dążą do  jak najlepszego przekazania wiedzy, inni pracując na uczelni i ucząc studentów, wyraźnie mijają się z powołaniem. W toku 6-letnich studiów często też jesteśmy pytani przez naszych profesorów o zagadnienia tak dalece szczegółowe, że tracimy wiarę w sens samych studiów. (Pisaliśmy o tym niedawno w artykule: "Droga na Olimp - o studiowaniu medycyny w Polsce")

Czy możliwa jest inna postawa wykładowcy? Czy student medycyny jest – niczym w słynnym dowcipach – osobą, która poproszona o nauczenie się książki telefonicznej na pamięć nie zapyta – „po co?” tylko „na kiedy?”. 

Logo BML
Pozostało 96% tekstu

BML to przede wszystkim społeczność.

Zarejestruj się w naszym serwisie, aby mieć dostęp do naszych treści.

Przeczytaj również

Ta strona korzysta z ciasteczek, a także ma określoną politykę prywatności. Dowiedz się więcej. 

Rejestracja grafika

Ta akcja wymaga zalogowania

Rejestracja

Masz już konto?

Zaloguj się