Pacjenci skarżą się rzecznikowi

Pacjenci skarżą się rzecznikowi

0 komentarzy

Długi czas oczekiwania na wizytę do poradni specjalistycznych, odwoływanie planowych wizyt, brak dostępu do badań diagnostycznych, odsyłanie chorych do innych miejsc udzielania świadczeń zdrowotnych – to tylko nieliczne problemy, z którymi zmagają się pacjenci. W 2019 r. do Rzecznika Praw Pacjenta trafiło ponad 66 tys. zgłoszeń. W ciągu dwóch ostatnich lat, liczba osób zgłaszających nieprawidłowości wzrosła o 32 proc. 

Z najnowszego raportu przygotowanego przez Rzecznika Praw Pacjenta wynika, że w latach 2018-2019 najwięcej telefonów dotyczyło problemów z zakresu: ambulatoryjnej opieki specjalistycznej (o 31,4%), podstawowej opieki zdrowotnej (o 33,2%), leczenia stomatologicznego (o 33,7%), rehabilitacji leczniczej (o 60,8%) i leczenia uzdrowiskowego (wzrost niemal trzykrotny). W samym 2019 r., spośród wszystkich rodzajów świadczeń, najwięcej zgłoszeń dotyczyło leczenia szpitalnego (16 238 zgłoszeń, co stanowiło 24,4%), ambulatoryjnej opieki specjalistycznej (13 516 zgłoszeń, co stanowiło 20,3%), podstawowej opieki zdrowotnej (9734 zgłoszeń, co stanowiło 14,6%) oraz leczenia uzdrowiskowego (5173 zgłoszeń, co stanowiło 7,8%).

Logo BML
Pozostało 87% tekstu

BML to przede wszystkim społeczność.

Zarejestruj się w naszym serwisie, aby mieć dostęp do naszych treści.

Przeczytaj również

Ta strona korzysta z ciasteczek, a także ma określoną politykę prywatności. Dowiedz się więcej. 

Rejestracja grafika

Ta akcja wymaga zalogowania

Rejestracja

Masz już konto?

Zaloguj się