przychodnie POZ

Wyniki kontroli przychodni POZ przez Rzecznika Praw Pacjenta

0 komentarzy

Do biura Rzecznika Praw Pacjenta wpłynęło w 2020 roku ponad 110 tys. skarg, uwag i sygnałów od pacjentów. Najwięcej zgłoszeń (ok. 30 proc. wszystkich sygnałów) dotyczyło działania placówek Podstawowej Opieki Zdrowotnej. W sumie Rzecznik Praw Pacjenta skontrolował 450 przychodni. Nadal utrzymuje się tendencja dużej ilości sygnałów w zakresie POZ.

W pierwszych miesiącach 2020 roku pacjenci skarżyli się na ograniczony kontakt z podmiotami leczniczymi. W kolejnych, zgłaszali problemy z wydłużającym się czasem oczekiwania na świadczenie zdrowotne, zwracali także uwagą na złą jakość porad telefonicznych, kwestionowali skuteczność teleporady jako formy leczenia, sygnalizowali konflikty, do których dochodziło między chorymi a lekarzami i pracownikami medycznymi.

Logo BML
Pozostało 92% tekstu

BML to przede wszystkim społeczność.

Zarejestruj się w naszym serwisie, aby mieć dostęp do naszych treści.

Przeczytaj również

Ta strona korzysta z ciasteczek, a także ma określoną politykę prywatności. Dowiedz się więcej. 

Rejestracja grafika

Ta akcja wymaga zalogowania

Rejestracja

Masz już konto?

Zaloguj się